Tuan Tanah

My photo
pasir puteh , Malaysia
.Ana. .Saya. .Aku. .Hidup dan mati kerana Allah.

Wednesday, April 24, 2013

Hidup ini berTuhan

Hidup ini bertuhan,
Aku ,
Kau ,
Dia ,
Mereka ,
Semua hidup bertuhan..
Tapi siapa tuhan kau dan aku?
Siapa Allah SWT ?

"Dan mereka (yang musyrik) tidak menghormati Allah dengan penghormatan yang sewajibnya diberikan kepadaNYA , sedang bumi keseluruhannya pada hari kiamat dalam genggaman kuasanNYA dan langit tergulung dengan kuasaNYA .Maha Sucilah Dia dan Tertinggi keadaannya daru apa yang mereka sekutukan ." (Surah Az-Zumar : 67)

Tuhan itu Allah SWT dimana kekuasaan dan keagunganNYA meliputi segenap pelosok...
Tapi.....
Adakah kau dan aku lupa semua itu?..

Selama kau dan aku masih diberi helaan nafas junjunglah kalimah ini ....

"Tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah "

Sollu ala Nabi

No comments: