Tuan Tanah

My photo
pasir puteh , Malaysia
.Ana. .Saya. .Aku. .Hidup dan mati kerana Allah.

Thursday, April 25, 2013

Cukupkah kita ?

Alhamdulillah nikmat Allah lagi.Oxygen.

"Mana mungkin hidup dengan nilai islam zaman ini"

"Tak mungkin lah"

"Aku sudah solat 5 waktu, dah bertudung, cukuplah!"

"Aku selalu bagi derma kat masjid,cukup la tu !"

Tak mampu bertutur.senyap.seakan-akan menidakkan semua pertanyaan dan jawapan..

Cukupkah sekadar melihat?
Cukupkah sekadar merasa?
Cukupkah sekadar mengambil tahu?
Cukupkah??!!!!

Tanpa kita sedar.kau.aku.kita sama.tidak sedar akan hakikat menjadi seorang yang beriman itu adalah dengan menjadi muslim dan masuk dalam agama islam dengan SEPENUHNYA...sentiasa rasa tidak cukup degan ibadat yang dikejar-kejar.

Bila bercakap tentang SEPENUHNYA , bukan bererti separuh jalan,sekerat jalan,dipertengahan jalan, malah sesuku langkah sekali pon..

Kerana menjadi muslim itu mestilah sepenuh hati,jiwa dan raga.

Ok fine.sentap.

Mampukah aku?Niat je la,tu pon kira ok la kan dari tak de.

Ayat "yang penting niat " ..oh tu kene delete awalan lagi. Memang la niat penting tapi harus ada perbuatan.

Nak beli DUCATI MONSTER tapi bayar pakai niat. Mana hang nak dapat. Maksudnya lebih kurang la..Kena disusuli perbuatan which is usaha.

"Tidak cukup menjadi seorang Muslim, kita kena jadi Muslim yang beriman. Tidak cukup hanya beriman saja tapi mesti beriman dan berilmu. Tidak cukup kita menjadi Muslim beriman yang berilmu ,namun kita kena beramal dengan ilmu itu . DAN tidak cukup dengan hanya beramal tetapi mestilaj ikhlas dengan setiap amalan itu"

Tarik nafas panjang-panjang.Pikir.
Tak lama pon.Pinjam 3 saat je.
CUKUPKAH KITA?!

No comments: